Communiceren doen we elke dag…

Communiceren doen we elke dag. In tal van hoedanigheden en situaties. In- en extern. Maar als je een specifieke boodschap met een bepaald doel voor een bepaalde groep wilt communiceren, dan kan het raadzaam zijn daarover deskundig advies te vragen.

Pia Media heeft deze deskundigheid in huis en zet die graag in voor de klant. Dat doen we cross-mediaal. Of op zijn Hollands gezegd: met de mogelijke inzet van alle denkbare media: van internet, video, rtv, print tot free-publicty. Van het schrijven van teksten tot het opzetten van een hele campagne. Maatwerk: inhoudelijk en financieel.

Pia Media is tevens gespecialiseerd in het ontwikkelen en beheren van websites >> , en het maken van         bedrijfsvideo's  en opdrachtfilms , al dan niet als onderdeel van een totaal communicatie-concept.  

Video Het Verhaal Bewaard

Video Het Verhaal Bewaard

Voor de website Het Verhaal Bewaard van de Oorlogsgravenstichting maakt Pia Media video-verhalen met getuigenissen van en over oorlogslachtoffers. Dit website-onderdeel van 'oral history' op video is een initiatief van Pia Media en moet bijdragen aan een beter inzicht van met name jongeren in de geschiedenis van en na de Tweede Wereldoorlog...

Lees verder

Educatieve video 'Les in A.L.S.'

Educatieve video 'Les in A.L.S.'

De door Pia Media geproduceerde korte educatieve videofilm over de ongeneeslijke neurologische ziekte A.L.S. is te zien op het You Tube kanaal van thuiszorgorganisatie Zorgtoppers. De titel van de film luidt LES IN A.L.S. De film is een initiatief van Pia Media en Zorgtoppers en wil leerlingen van basisscholen informeren over de gevolgen van de...

Lees verder

Zorgtoppers biedt méér dan alleen een helpende hand...

Zorgtoppers biedt méér dan alleen een helpende hand...

Pia Media heeft voor thuiszorgorganisatie Zorgtoppers een nieuwe ontwikkeld en gerpoduceerd voor patiënten en artsen. De folder heet: 'Zorgtoppers biedt méér dan alleen een helpende hand...'. en maakt puntsgewijs duidelijk waarin Zorgtoppers zich onderscheidt van andere thuiszorginstellingen.

Lees verder

Nieuw leven op oude fundamenten

Nieuw leven op oude fundamenten

Met een nieuwe website wilde het management van Château Jemeppe een snelwerkend, overzichtelijk en actueel communicatiemiddel inzetten voor een optimaal contact met bestaande en nieuwe klanten. Pia Media kreeg de opdracht een communicatiestrategie te ontwikkelen met deze nieuwe website als middelpunt.

Lees verder

Internetcampagne 'Ben jij The Lady with the Lamp?'

Internetcampagne 'Ben jij The Lady with the Lamp?'

Voor thuiszorgorganisatie Zorgtoppers ontwierp Pia Media een digitale advertentiecampgne voor het werven van gediplomeerde verzorgenden en verpleegkundigen. De titel 'Ben jij The lady with the lamp' verwijst naar Florence Nightingale, die gezien wordt als de grondlegster van de moderne verpleegkunde.

Lees verder

Video's bezoekerscentra Nederlandse erevelden

Video's bezoekerscentra Nederlandse erevelden

Pia Media heeft twee korte films gemaakt voor de bezoekerscentra van het Ereveld in Loenen (Gld) en het Militair Ereveld Grebbeberg bij Rhenen. Op beide erevelden liggen Nederlandse slachtoffers begraven van de Tweede Wereldoorlog en van andere gewapende conflicten waarbij Nederland sindsdien betrokken is, en is geweest.

Lees verder

Campagne 'Ja, we moeten vernieuwen'

Campagne 'Ja, we moeten vernieuwen'

Pia Media verzorgde de campagne 'Ja, we moeten vernieuwen', waarin aandacht gevraagd wordt voor economische en maatschappelijke vernieuwing als antwoord op de economische- en kredietcrisis. Het is een multi-media initiatief met een boek, een website billboards langs de snelweg en 'free publicity' ter ondersteuning. De campagne en de website www...

Lees verder

Video's jeugdwebsite 'Een leven verloren, het verhaal bewaard'

Video's  jeugdwebsite 'Een leven verloren, het verhaal bewaard'

Voor de jeugdwebsite 'Een leven verloren, het verhaal bewaard' maakte Pia Media 1 leader en 9 korte videofilms om het werk van de Oorlogsgravenstichting op een aantrekkelijke manier voor jongeren zichtbaar te maken. Deze website moet de belangrijkste informatiebron voor scholieren worden.

Lees verder

Adopteer een oorlogsgraf

Adopteer een oorlogsgraf

Voor de Oorlogsgravenstichting OGS maakte Pia Media een goede doelen commercial van 30 seconden. De tv-spot is onderdeel van een campagne om jongeren en hun ouders te interesseren om een graf te adopteren. De spot zal zijn primeur beleven in het tv-programma Tijd voor Max.

Lees verder

De mensen maken het verschil

De mensen maken het verschil

Zorgtoppers onderscheidt zich door thuiszorg van het hoogste niveau: van een uurtje per dag tot het etmaal rond en door professionele hulpverleners die passie hebben voor hun beroep en voor de mensen die zij mogen verzorgen. Pia Media werd gevraagd alle communicatie-uitingen voor Zorgtoppers te verzorgen.

Lees verder

Meerwaarde met melkpoeder

Meerwaarde met melkpoeder

Pia Media kreeg van Docomar de opdracht haar bedrijfsjubileum vorm te geven en mede te organiseren. Tevens moest in het jubileum de 65e verjaardag van de oprichter van het bedrijf een plek krijgen. Docomar behoort tot de grootste diervoeder-grondstofbedrijven van Europa en is in Veenendaal gevestigd

Lees verder

Cinema Amicorum (Vriendenfilm)

Cinema Amicorum (Vriendenfilm)

Een nieuw concept van Pia Media voor jubilea, verjaardagen en andere memorabele gebeurtenissen in en om uw bedrijf of instelling: Cinema Amicorum. Familie, vrienden, collega's en relaties schetsen in een professionele videofilm van televisiekwaliteit het karakter van de hoofdpersoon, voor wie de film een complete verrassing is

Lees verder

Geloof in Nederland

Geloof in Nederland

'Geloof in Nederland' is een multimediaal project over de relatie tussen het christendom en ándere grote godsdiensten in Nederland van de faculteit der theologie en het instituut der religiestudies van de Radboud Universiteit Nijmegen. Pia van der Molen, Michiel Praal en Joost Wieman maakten daarvoor een educatieve film over het thema opvoeding....

Lees verder