Adopteer een oorlogsgraf

Adopteer een oorlogsgraf

Voor de Oorlogsgravenstichting OGS maakte Pia Media een goede doelen commercial van 30 seconden. De tv-spot is onderdeel van een campagne om jongeren en hun ouders te interesseren om een graf te adopteren. De spot zal zijn primeur beleven bij Omroep Max in het programma Tijd voor Max. Tevens zal hij worden aangeboden aan regionale omroepen.

 

 


Communicatie doelstelling

De Oorlogsgravenstichting OGS beheert over de hele wereld ruim 50.000 graven van Nederlandse oorlogsslachtoffers. In Nederland zijn er twee erevelden: in Loenen (Gld) en op de Grebbeberg bij Rhenen.
Voor daar begraven burgers en militairen die geen nabestaanden meer hebben, heeft de OGS de mogelijkheid geopend om een graf te adopteren, waardoor ook deze graven een aantal keren per jaar bezocht worden en de herinnering aan de gevallenen heel persoonlijk in leven gehouden wordt. De campagne 'Adopteer een graf' richt zich met name op jongeren.

Project

Voor het project ontwierp en maakte Pia Media een goede doelen commercial van 30 seconden die uitgezonden kan worden op radio en televisie, en op de website van de OGS, www.ogs.nl . Tevens ontwikkelde Pia Media een free-publicity communicatie-strategie om de actie 'Adopteer een graf' onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

De campage start op 18 oktober 2009, de dag dat 60 jaar geleden voormalig Koningin Wilhelmina het Ereveld Loenen officieel opende. Op deze dag zal ook de Pia Media documentaire 'Want elk graf heeft z'n verhaal, deel 2 Nederland' op Nederland 2 uitgezonden door Omroep Max. De goede doelen commercial zal in dezelfde week zijn primeur beleven in het tv-progamma 'Tijd voor Max'.

U kunt hier >> de uitzending zien van Tijd voor Max over de campagne van de Oorlogsgravenstichting

Partner

Omroep Max is bereid gevonden partner te worden van de OGS in hun streven oorlogsgraven te laten adopteren en via haar kanalen radio, tv en internet aandacht aan de campagne te besteden. Via ouders en grootouders kunnen hun kinderen geïnteresseerd worden om de herinneringen aan oorlogsslachtoffers van toen en nu ook voor volgende generaties in stand te houden. Waarmee ook het draagvlak van het werk van de OGS en de continuïteit daarvan daadwerkelijk bevorderd wordt : één van de doelstellingen van de Oorlogsgravenstichting.

  Actiespot 'Adopteer een graf'

<< Terug naar het overzicht